Røros Bryggeri knuser rekorder – størst for fjerde år på rad under bryggerifestivalen
For fjerde året på rad ble det fjellfrisk drikke fra Røros som solgte mest på Norges største bryggerifestival.
Det er rett og slett rørende. Vi lager drikke med hjertet og med nysgjerrighet – at folk fortsetter å velge oss, gir både gåsehud og drivkraft, sier salgsleder Per Grindstad i Røros Bryggeri.
Bryggerifestivalen 2025 bød på 20% høyere omsetning enn i fjor – med et totalsalg på over 11,8 millioner kroner. Festivalområdet gikk tidvis i kok, med fulle hus og køer som strakte seg gjennom Trondheims gater. Likevel ble det servert øl i et tempo på over 100 enheter i minuttet.
Og igjen valgte flest festivalgjengere Røros.
Vi er ikke bare et bryggeri. Vi er drikkeutviklere. Vi tester, eksperimenterer og tør å tenke nytt – og det tror vi folk merker. Festivalen er et rått speil på hva som engasjerer nå, og det at vi topper lista igjen betyr at vi treffer, sier Per Grindstad.
Arrangører og frivillige får også skryt med store bokstaver:
Uten dem? Ingen festival. Punktum. De gjør det mulig å holde koken – både i kranene og på festivalen. Vi hever glasset høyt for dem!
Nå er blikket allerede rettet mot 2026.
Vi kommer tilbake til tørste ganer, med ny inspirasjon – og flere overraskelser i glasset. Publikum skal få noe å smake og prate om neste år også. Garantert!
Bryggerifestivalen i tall: Lørdag solgte Røros Bryggeri 10.11 glass i minuttet. Det var 55.500 besøkende i løpet av festivalen. 10 timer med full kapasitet og kø for å komme inn. Økt omsetning på 20%. Total omsetning på 11.850.000. 22.900 liter øl servert.
Skjenkekontrollen var innom festivalen både torsdag og fredag. De var veldig fornøyd, ingen merknader.






